tisdag 17 december 2013

vi sitter bakfulla en söndag och slötittar på tv hemma hos hans föräldrar. jag har en liten guldring på mitt lillfinger som är min mormors. när morfar gick bort i somras fick vi gå igenom hans saker och bestämma vad vi ville ha. egentligen jag vet inte riktigt varför jag valde just den där lilla ringen, jag som aldrig ens har träffat min mormor. i ringen står det "henry -54". 1954 var min mormor 14 år & henry vet jag inte alls vem det var, kanske någon gammal kärlek till henne. hur som helst har jag nu tagit hand om den ringen och den sitter där på mitt lillfinger. när vi satt där i deras soffa på söndagen & slötittade på tvn så tar han tag i min hand, tittar på ringen & pekar sedan på mitt vänstra ringfinger & säger; snart tycker jag att vi borde skaffa en ring till det där fingret också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar